۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

توهم سکته قلبی

بین الحرمین ما این این روزا شده فاصله بین بیمارستان دانشگاهمون و بیمارستان قلب. (محض اطلاع، خونه ویرجینیا وولف و جرج برنارد شاو سر راهه)
مریضی اومده بود اورژانس، زنی بود میانسال، اسکیزوفرنی داشت. میگفت صداهام بهم میگن درد قفسه سینه داری! پرسیدن خودت چی؟ میگفت نه، من دردی ندارم.
خلاصه، نوار قلب گرفته شد و بستری شد و آزمایش خون رفت واسه تروپونین تی. بله، سکته قلبی کرده بود!
صبح ازش پرسیدیم حالا چطوری؟ گفت دیگه صداهام رفته اند! (خب دارو گرفتی، درد قلبی باید میرفته دیگه!)
آقا من و این رفیقم و رزیدنت قلب، از خنده مرده بودیم.
عجب وضعیتیه به خدا!

9 comments:

ا.خ. گفت...

با چه اعجوبه هایی طرف هستین ها !

ناشناس گفت...

سلام
جالبه ...اما خنده دار نیست ....

امیدوارم سرفرازتر از همیشه باشید

نازي گفت...

آره...خنده دار نيست.....
حتي شايد ...
بگذريم
ديگه الكي نخنديد
مگه سرخوش هستيد ؟؟!!!

خدیجه گفت...

مگه سرخوشی عیبه؟
دکی حالا مام نفهمیدیم ولی خندش کجا بودا!!!
شاید جو اون تیریپی بوده

دکتر نفیس گفت...

اینها از معدود هالوسینیشن های صادق اند!
قدر شون رو بگو بیشتر بدونه!

علی گفت...

سلام محمد، خوبی؟ امروز یاد این کردم که تو توی شب های قدر یادم کرده بودی. خلاصه اومدم بگم هنوز زنده ام. انشالله تابستون میای؟

ا.خ. گفت...

نمی دونم چرا حالم از این حرف های سوبیران در مورد جراحی قلب به هم نمی خوره ! اولاش حالم از سیستم تشریح بهم می خورد !(فرض کن ساعت 1 نصف شب در کتاب "زندگی پزشکی من" خوندم که در تشریخ استخوان ها را قطعه قطعه می کردند و به سمت هم پرتاب می کردند !!!!!!)
ولی الآن واقعا جالبه !

من یه رشته مهندسی می خونم اما ،

خوندن کتاب "زندگی پزشکی من " نوشته آندره سوبیران و ترجمه ذبیح الله منصوری را به همه توصیه می کنم . واقعا مطالب بدرد بخور زیاد داره ، بخونین .نیازی نیست پزشک باشین .

Mohammad KhoshZaban گفت...

به همه:
علت خنده، خیلی دور از ذهن نیست، خود بنده خدا مریضه هم میخندید!
فکر میکنم تصوری که از اسکیزوفرنی در ذهن دارین، تصور خیلی موارد انتهای طیفی باشه.

به خدیجه:
سرخوشی؟ چی هست؟!

به دکترنفیس:
آره، میخواستم بهش بگم ای کاش من از این صداها داشتم!

به علی:
توکل به خدا، من که میخوام بیام، تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.
چه میکنی پسر؟ مدتهاست خبری ازت نیست

به ا.خ.:
نخونده ام، ولی میگذارمش تو لیست!

سید طه یحیوی گفت...

سلام
متاسفانه مرگ میر در اثر مشکلات طبی در بیماران روانپزشکی مخصوصا اسکیزوفرنی خیلی بالاست. اینها راحت مورد بی توجهی واقع می شوند و علایمشان به سایکوزشان نسبت داده می شود. از این که به مریض ما اینقدر خوب توجه کردید سپاسگذارم.