۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

امتحان، همکلاسی ها، و دلتنگی

امتحانی بود آقا! تجربه ای!
چون تو سال های کلینیکال، نمیشه سیصد تا دانشجو بریزن بخش قلب، بعد برن بخش تنفس و ...، بنابراین از همون اول، تیکه شدیم، و در سه بیمارستان، و در بخش های مختلف، پخشیم.
اما امتحان رو از همه یه جور، و از تمام سال گرفتن. یعنی اون سوالهایی که من شاکی بودم، یه عده دیگه راحت بودن و بالعکس. کلا تجربه ی جالبی بود.
یه نکته جالب این امتحان ها هم اینه که همکلاسی هایی که مدتهاست ندیدی (یه بیمارستان دیگه بوده اند) رو میبینی، یه گپی میزنین.
بیرون سالن امتحان، تو کوچه ایستاده بودیم، همدیگه رو میدیدیم و سلام و علیک و احوالپرسی، و همه شاکی (با خنده!) از امتحان.
یه هو دلم گرفت.
دلم هوای حیاط دبیرستان رو کرد، و دیدن رفقا...
یا لیتنی کنت معکم

پانوشت: این خوندنیه. خوندن این مطالب خوبه. من این تجربه رو نداشتم، ولی برام خیلی مهم و مفیده دونستن این تجربه ها.

6 comments:

سمان گفت...

سلام، بله همون جاناتانه. به نظر من هم شاهکار بود. 1984 غم انگیز بود. اما شرایط این دوره ی ایران انگار تفسیر حرف به حرف 1984 هست.
نفهمیدم در مورد شازده کوچولو جمله ات سوالی بود یا استفهام انکاری؟ اما من فکر می کنم شازده کوچولو انتزاع خیلی زیبایی از دنیا و آدم ها و خواسته هاشونه. حتی بعد از این که بارها این کتاب رو خوندم هر بار برام زیباتر می شه
جودی ابت رو هم از کسی گرفتم .نمی دونم شاید با bittorrent بتونی پیداش کنی.
کتاب های بیجا گفتین و یادم به مزرعه ی حیوانات ، جورج اورول افتاد که در سن 9 سالگی استدلال کردم که باید جالب باشه!! و خریدمش اما دیدم خیلی مزخرفه! وقتی در 22 سالگی دوباره خوندمش تازه فهمیدم قضیه چی بوده و چه گوهری رو سال ها تو کمد نگه داشته بودم!
راستی دنبال یه مطلبی می گشتم که فکر می کردم توی وبلاگ شما دیدم، در مورد تفاوت دیه ی نقص عضو در مورد زن و مرد بود که گفته بود یه سری از اعضای بدن مرد، به اندازه ی چند برابر دیه ی کامل یک زن، دیه دارند. هرچی وبلاگتون رو زیر و رو کردم پیداش نکردم. توی وب هم جایی دیگه نتونستم پیداش کنم.

دکتر نفیس گفت...

ما که عادت داریم به این چند تیکه شدن ها ! سر امتحان هم می فهمیم که کدام سوال را از بیمارستان ما ست و کدام از بقیه! سلیقه استاد ها ست دیگر...

Mohammad KhoshZaban گفت...

به سمان:
استفهام انکاری نیست. شازده کوچولو، شاهکار بود.
در مورد دیه و ... باید بشه روی اینترنت پیدا کرد. کله مسئله دیه، پیچیده است. مجموع دیه تک تک اعضای یه نفر، از خود طرف بیشتره، و خب، مفهوم داره، یه آدمی که کور بشه، واقعا به لحاظ کارکرد، افتی میکنه که قابل مقایسه نیست. یعنی نسبت، نسبت خطی نیست. ولی اون بخش تفاوت دیه زن و مردش، چی بگم واقعا؟

نازنين گفت...

درباره ي تفاوت زن و مرد چيزي اگر نمي دونيد خب نگوييد برادر !!
رجوع شود براي شروع كار به نظام حقوقي زن در اسلام شهيد مطهري
البته مختصرا عرض كنم كه هر دين و نظام حقوقي رو شما بايد به صورت كلي و با همه ي اجزا مورد مطالعه قرار بدين. نميشه يك بخش رو ديد و باقي رو نديد .تحويل گرايي نبايد داشت.تقليل گرايي هم.
ري داكشينيزم ممنوع !
نظام حقوقي اسلام منطبق و بر اساس نظام تكليفي است. اگر حقي براي كسي تعريف كرده قبلش تكليفي را برايش در نظر گرفته. روش فكر كن. حق در مقابل تكليف.
خواستيد ادامه ميديم...يا علي

Mohammad KhoshZaban گفت...

به نازنین خانم:
من ابایی از صحبت کردن ندارم، ولی باید بگم، این موضوع، موضوعیه که به شدت توش سوال دارم، و اگه وارد بحث بشین ممکنه خودتون پایه های فکری تون به هم بریزه. اول گفتم که بعدا دلگیر نشین.
نفهمیدم، ریداکشنیزم، به کجای حرف من ربط داشت؟ میدونین چیه اصلا؟
علی یارتون

ناشناس گفت...

daram be zaman emtehanam nazdik misham kheyli kheyli khoshhalam va ba lazate besyar dar hale khoondanam.
az matalebe sayte u lazat mibaram
mikham az hala az in tanhai va sokote inja estefade konam
hamishe zamane emtehanat ro dost dashtam
its raining
my God thankfull
: )