۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

تکامل

دیشب سرم درد گرفت! یه سخنرانی گذاشته بود انجمن مسلمان (که سنی هستن) اینجا با عنوان "شکست تئوری تکامل" “Collapse of the Evolution theory”، یه جراح مغز از ترکیه از طرف مؤسسه هارون یحیی اومده بود، صحبت میکرد. در تمام طول چرت و پرت گفتن هاش، هی حرص میخوردم که شما ها بیشعورین، آخه چرا اسلام رو بدنام میکنین؟ شماها که نمیتونین درک کنین، که در عین حال که یه اتفاق از طریق یه پروسه اتفاق می افته، همچنان خالقش خداست، چرا از قرآن مایه میگذارین؟ شما که تو توحید اینقدر پیاده این، آخه چرا اینقدر به خودتون اسم مسلمون می چسبونین؟
واقعا شرم آور بود، تمام بیولوژیست های سالن بلند بلند میخندیدن به حرفهای یارو. استدلال که نبود، یه مشت مزخرف بود که هی هم بهش اسم scientific میداد. کلی ملت که پاشدن رفتن.
تازه اعتراض هم میکردن که چرا نگذاشتین تو سالن داروین این سخنرانی برگزار بشه، تو همون ساختمونی که خود داروین زندگی میکرده! آدم میگه خب، بالاخره حق سخنرانی رو که نباید گرفت، ولی بعد از سخنرانی، فکر میکردم، میشه طرحی داد که جلوی خزعبل گویی رو گرفت؟ احتمالا نه! بالاخره خدا رو شکر نگذاشتن تو سالن داروین برگزار بشه، وگرنه شورش می شد!
فقط خدا میدونه که چه حالی داشتم...

پانوشت: یاد این جمله از شریعتی افتادم که برای نابود کردن یک حقیقت، خوب به آن حمله نکن، بد از آن دفاع کن! یا در واقع این جمله از نیچه:

The most perfidious way of harming a cause consists of defending it deliberately with faulty arguments.
- Friedrich Nietzsche
واقعا سنگ تموم گذاشتن در بد دفاع کردن از اسلام.

2 comments:

ناشناس گفت...

اگه توحید رو درست می‌فهمیدیم، نیمی از مشکلات ِ جهان حل می‌شد!

Mohammad KhoshZaban گفت...

اگه می فهمیدیم...